Příčiny poškození turbodmychadla

Jednou z nejdůležitějších věcí v oboru oprav a výměn turbodmychadel je stanovení příčiny poškození původního turbodmychadla. Velkým omylem mnoha našich klientů je myšlenka,že turbodmychadlo již má najetý určitý objem kilometrů a tudíž „má na to nárok“, aby se porouchalo. My tvrdíme, že je to ve většině případů pouze mýtus rozšířený mezi lidmi a že je téměř vždy nutné hledat příčinu poškození mimo turbodmychadlo samotné. Jako firma se snažíme vyjít vstříc našim zákazníkům tím, že provedeme bezplatně diagnostiku poškození jejich turbodmychadla a zjištěnou příčinu poškození s upřesněním jejího odstranění zapisujeme klientům přímo do záručního listu. Také poskytujeme dle potřeby bezplatné konzultace servisům montující naše turbodmychadla, kde můžeme zúročit naše mnohaleté zkušenosti se záludnostmi montáže turbín u jednotlivých značek a typů automobilů.


Aby bylo možno provést úspěšnou montáž zrepasovaného nebo nového turbodmychadla, je potřeba nejprve provést s rozmyslem jeho demontáž. Mělo by být téměř povinností před jeho demontáží změřit tlak mazacího oleje a jeho průtok. V případě, že budou hodnoty nedostatečné a přistoupíme k tomu až po montáži nového turba, může dojít během několika sekund k jeho nenávratnému poškození. Sada na měření tlaku mazacího oleje by měla být součástí výbavy každého autoservisu a dílny. Pokud tuto sadu ve svém vybavení postrádáte, můžete si ji za bezkonkurenční cenu objednat ZDE. Ke změření průtoku oleje by měla postačit obyčejná PET láhev a trocha matematiky.

Nejčastější příčiny poruch:

Přerušení dodávky oleje – selhání mazacího systému

Asi nejčastější příčina poškození turbodmychadel obecně. K dlouhodobému přerušení může dojít z důvodu :
  • zacpání sacího koše nečistotami
  • zalomením mazací hadice či trubky
  • zanesením přívodní trubky karbonem
  • nesprávnou funkcí olejového čerpadla nebo ventilu regulace tlaku oleje

Krátkodobé přerušení mazání (i to stačí k destrukci turbodmychadla):
  • nedostatečné množství oleje v motoru při nestandardním náklonu vozidla
  • nečistota v oleji, která pronikne do mazacího otvoru ložiska a ucpe jej

Znečištěný olej, nesprávný interval výměny

Kapitola sama pro sebe. Zkuste se poctivě sami sebe zeptat,kdy a v kolika km jste naposledy dopřáli svému „čtyřkolému miláčkovi“ nový olej. Bude asi obtížné vzpomenout si. Většinou totiž spoléháme na kontrolku servisu na palubní desce. A to může být kámen úrazu,zvláště pak u našich roztomilých spoluřidiček ( nic proti kráskám za volantem – naopak jim fandíme). Moderní doba a touha po co nejdelším servisním intervalu (v představě, že ušetřím) s sebou nese ovoce v podobě ucpaných filtrů a olejů konzistence domácí marmelády. A tak budou-li vám prodejci a rádoby mechanici tvrdit, že ten či onen olej v dieselovém automobilu v městském provozu vydrží ve Vašem automobilu klidně 30 tisíc km, bez toho, aby to na vašem miláčkovi nezanechalo následky... nezbývá než dodat : „A teď tu o Karkulce a kůzlátkách...“


Dalším důležitým faktorem při výměně oleje je čas. Servisní interval se udává v km, max. však za jeden rok. Tudíž uběhne-li rok je nutné vyměnit olej bez ohledu na počet ujetých km. Měli jsme tu pána, který si svůj 30 tis. interval jezdil již pět (na jeden olej) a nutno říci, že to bylo vidět na turbu i motoru. Také 70tis. km na jeden olej v BMW 730 D jiného klienta motor řádně poznamenalo.


Nejčastější příčiny:
  • překračování intervalů výměn olej ( km i termínově)
  • oleje neodpovídající kvality
  • nekvalitní filtry
  • dlouhodobé odstavení vozidla – může dojít ke snížení mazací schopnosti oleje
  • vypínání motoru po dlouhodobé zátěži – vede k přepalování oleje a jeho karbonizaci,dále pak
  • dochází k prohýbání hlavní osy k turba a posléze k jeho destrukci (jak vyzrát na dochlazování motoru se dočtěte ZDE)
  • použití tmelu při montáži turbodmychadla
  • nesprávný postup při samotné výměně – nedodržení absolutní čistoty
  • pronikání paliva nebo chladící kapaliny do olejové soustavy (např. volné pístní kroužky,
  • prorezivění stěny chladiče oleje...)

Poškození lopatek cizím předmětem

Poškození dmychadlového kola:
  • špatný vzduchový filtr
  • netěsnost systému sání před turbodmychadlem
  • opomenutí materiálu v sacím traktu ( spony, matky, části plastu, zbytky lopatek ...)

Poškození kola pohonu

  • poškození kusem karbonu, rzi nebo předmětem z motoru (ventilové sedlo,ventil,vodítko, ...)
  • poškození nadměrným množstvím paliva (kapající tryska)

fotografie zde >>

akce
SUPER PŘEDVÁNOČNÍ AKCE!!! SKORO VŠE ZA 5999 ,- Kč
 SUPER PŘEDVÁNOČNÍ AKCE!!! SKORO VŠE ZA 5999 ,- Kč
S koncem roku peněženka dostává na frak ..Rozhodli jsme se Vaší pěněžence naopak ulehčit ..Nejprodávanější turbodmychadla Vám prodáme za neuvěřitelnou cenu 5999,- Kč a to s novým středem a zárukou 2 roky..!! U turbodmychadel s VNT je podmínka, nepoškozená geometrie .Cena platí pro neplátce DPH...AKCE PLATÍ AŽ DO KONCE ROKU!!!
18.02.2016 - 31.12.2016
novinky
17.11.2016
TESTOVÁNÍ TURBODMYCHADEL
Otevřeli jsme pro Vás novou pobočku zaměřenou na testování a seřizování turbodmychadel. Díky nejmodernější současné technologii jsme Vám schopni zajistit v ČR ojedinělý  servis . Více v oddíle " Testování turbodmychadel".
19.09.2016
NOVÉ STRÁNKY
Omlouváme se , že neaktualizujeme již náš E - shop , ale díky rozšíření naší firmy o další pobočku a rozšíření služeb  pro Vás připravujeme zcela nové webové stránky. Většinu bežných turbodmychadel provozovaných v ČR máme skladem , bez ohledu na to, jestli je máme vystavené v E - shopu , stačí se pouze telefonicky informovat. Děkujeme za pochopení.
anketa
Líbí se vám nový web?
ano (81%)
ne (19%)
Celkem hlasovalo: 299