Je lepší turbo repasované nebo nové? Jaké jsou v nich rozdíly?
Tato otázka napadla asi každého motoristu, který někdy řešil problém se svým turbodmychadlem. Na internetu koluje hodně mýtů a polopravd a tak si tu dnes nějaké rozebereme a vysvětlíme co a proč z pohledu firmy, která se výhradně repasováním turbodmychadel zabývá už více než 15 let.
Repase, generální oprava či lidově repas turba
Opravy turbodmychadel se zpravidla dělají na vozidlech, které už mají něco za sebou, či se zanedbal servis. Jsou ale i případy, kdy protože se na autě dělá větší servis jiných částí motoru, tak i turbodmychadlo, protože už je lidově "venku" jde na kontrolu či repase. To výrazně mění situaci co a proč se s turbem musí dělat.
Turbodmychadlo se skládá z několika částí a ty se tady teď krátce rozebereme, pro jednodušší pochopení zda je lepší nové či repasované.
Střed turbodmychadla
Dominantou turbodmychadla je už podle názvu střed. Ve středu se nachází zalisovaná všechny ložiska, kroužky, simeringy a také osička na které se nachází spodní (dmychadlová) vrtulka a na opačné části také vrchní (kompresorová) vrtulka. Tento díl je nejvíce namáhaný spolu s jeho komponenty.
Geometrie naklápění lopatek
Tento díl se stará o průběh výkonu turbodmychadla, malé lopatku uspořádané do kruhu korigují výfukové plyny, které pak mohou roztáčet dmychadlovou vrtulku.