+420 777 750 088 (Technická podpora) +420 777 767 000 (Objednávky a reklamace)

Repasované turbo a nebo nové? Jaký je rozdíl?

Je lepší turbo repasované nebo nové? Jaké jsou v nich rozdíly? 

 

Tato otázka napadla asi každého motoristu, který někdy řešil problém se svým turbodmychadlem. Na internetu koluje hodně mýtů a polopravd a tak si tu dnes nějaké rozebereme a vysvětlíme co a proč z pohledu firmy, která se výhradně repasováním turbodmychadel zabývá už   více než 15 let. 

Repase, generální oprava či lidově repas turba

Opravy turbodmychadel se zpravidla dělají na vozidlech, které už mají něco za sebou, či se zanedbal servis. Jsou ale i případy, kdy protože se na autě dělá větší servis jiných částí motoru, tak i turbodmychadlo, protože už je lidově "venku" jde na kontrolu či repase. To výrazně mění situaci co a proč se s turbem musí dělat.

Turbodmychadlo se skládá z několika částí a ty se tady teď krátce rozebereme, pro jednodušší pochopení zda je lepší nové či repasované. 

Střed turbodmychadla 

Dominantou turbodmychadla je už podle názvu střed. Ve středu se nachází zalisovaná všechny ložiska, kroužky, simeringy a také osička na které se nachází spodní (dmychadlová) vrtulka a na opačné části také vrchní (kompresorová) vrtulka. Tento díl je nejvíce namáhaný spolu s jeho komponenty. 

chra

 

Geometrie naklápění lopatek 

Tento díl se stará o průběh výkonu turbodmychadla, malé lopatku uspořádané do kruhu korigují výfukové plyny, které pak mohou roztáčet dmychadlovou vrtulku. 

geometrie

 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení